Vanliga frågor och svar

Var ligger Serviteurs butik?
Vi har i dag ingen butik, och levererar endast varor direkt från vårt lager. 


Är det möjligt att hämta varorna själv?
Hämtning av varor på vårt lager på Björkelangen är möjlig, men måste avtalas speciellt genom att ringa kundservice. Det är dessvärre inte möjligt att hämta varor på vårt kontor i Oslo. 


Hur lång tid tar det att få varorna levererade?
Läs om våra generella leveranstider här, eller logga in på «Min sida» för att se status på dina beställningar. 


Hur mycket blir fraktkostnaden?
Information om våra fraktfria gränser och fraktkostnader finner du här


Hur gör jag om jag önskar returnera en vara?
Tänk på att alla returer skall avtalas i förhand med Serviteur, och returneras i originalemballaget utan anmärkningar. Varor som returneras utan avtal, kommer inte att krediteras. Detta gäller också när returen gäller transportskada och reklamation. Önskar du anmäla en transportskada, har du en reklamation eller önskar du att returnera en vara fyller du i blanketten her. Kundcenter tar därefter kontakt inom en arbetsdag, och du får mottaga en skriftlig bekräftelse på det som är avtalat.


Vad gör jag om jag får en produkt som är transportskadad? 

Tänk på att anmäla skadan/reklamationen snarast, och senast fem dager efter att varorna är mottagna. Efter detta kan Serviteur friskriva sig ansvar för skadan eller felaktighet.  

Ta en bild av skadan och fyll ut schemat här. Kundcenter kommer därefter ta kontakt inom en arbetsdag, och du kommer att  mottaga en skriftlig bekräftelse på det som er avtalat.


Vem betalar frakten vid retur?
Serviteur betalar frakten vid returer som gäller transportskada eller reklamationer, förutsatt att returen är förhandsavtalad med Serviteur. Serviteur betalar inte frakt för varor som returneras utan avtal, oavsett returorsak.  

Önskar du anmäla en transportskada, har du en reklamation eller önskar du returnera en vara fyller du i schemat här. Kundcenter kommer därefter att ta kontakt inom en arbetsdag, och du kommer att mottaga en skriftlig bekräftelse på det som är avtalat.


Vilken emballagelösning är mest miljövänlig?
Det finns inte något enkelt svar på detta. Vilken image du önskar att butiken skall ha, och vad du vill uppnå och signalera med emballaget är förutsättningarna för vilken lösning du bör välja. Ta kontakt, så hjälper vi dig att finna emballage som passar ditt behov och som samtidigt är ett miljöanpassat alternativ. Läs mer om emballage och miljö här.

 
Fina erbjudanden på mail? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev