Presentinslagning är viktigare för den som ger presenten än för mottagaren!

En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att presentinpackning är viktigare för den som skall ge bort en gåva än för den som mottar en gåva.


Närmare två av tre anser det är viktigt att gåvor de skall ge bort har en fin inpackning, och bland kvinnor – som står för största delen av presentköparna* – tycker hela 77 procent att det är viktigt. Långt färre anser emellertid det är viktigt att gåvor de mottar har en fin inpackning.  

 

Har du lust att veta mer om vad dina kunder tänker om butiksemballage?
Kontakta Tone Kjørven, Marknadsansvarig, på +47 22 80 11 22 eller tone.kjorven@serviteur.no 

* Undersökning genomförd av Nordea 10 - 22 februari 2011.

 


För att komma tilbaka till nyhetsrummet, klicka här.
Fina erbjudanden på mail? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev