02.02.2017
Nytt år och ny palett
Vi är stolta att få presentera vår senaste kollektion, som är ett resultat av många månaders arbete för att komma fram till den rätta inpackningen för 2017. Kollektionen är en kombination av de viktigaste trenderna för våren och sommaren, samtidigt som den innehåller klassiska och tidlösa design som alltid är aktuella.
Läs mer
14.01.2016
Möt oss på mässorna
Den här våren är vi på flera av dom största mässorna inom design, interiör och mode i Skandinavien.
Läs mer
22.06.2015
Mer än hälften av konsumenter vill inte ha logo på inpackningen!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att över hälften av konsumenterna är negativa till logo på inpackningen.
Läs mer
08.06.2015
Endast 3 % kvinnor köper aldrig presentpapper!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att alla kvinnor köper in presentpapper för att packa in gåvor själv minst en gång om året. Många gör det oftare.
Läs mer
18.05.2015
Många kvinnor förkastar butikens inpackning och packar in gåvan på nytt!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att många kvinnor förkaster butikens inpackning och paketerar in gåvan på nytt när de kommer hem.
Läs mer
04.05.2015
En tredjedel av konsumenterna tycker inte att inpackningen motsvarar förväntningarna!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att en av tre konsumenter inte tycker att presentinpackningen de får i butikerna motsvarar förväntningarna.
Läs mer
04.05.2015
83% tycker det är viktigt att blomstergåvor packas in fint!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att 83 procent av konsumenterna tycker det är viktigt att blommor köpta som gåva har en inpackning som gör blomstergåvan extra fin!
Läs mer
20.04.2015
De allra flesta kunder föredrar neutral inpackning utan logo!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att de allra flesta konsumenterna föredrar en neutral inpackning oavsett vilken butik varan är köpt i.
Läs mer
29.03.2015
Folk är positiva till att betala för en fin inpackning!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att många är villiga att betala för presentinpackning i butik, förutsatt att de ser vad de betalar för.
Läs mer
13.03.2015
Presentinslagning är viktigare för den som ger presenten än för mottagaren!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att presentinpackning är viktigare för den som skall ge bort en gåva än för den som mottar en gåva.
Läs mer
10.03.2015
Poseavgiften innføres likevel ikke 15. mars (Norge)
Departementet har på bakgrunn av innspillene som har kommet i høringsrunden besluttet at avgiften på bæreposer ikke skal iverksettes fra 15. mars 2015.
Läs mer
01.03.2015
Inpackning och påsar påverkar kundens uppfattning om butiken!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att de flesta konsumenter tycker att presentinslagning reflekterar butikens profil.
Läs mer
16.02.2015
En av fem föredrar butiker som erbjuder en fin inslagning!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att en av fem konsumenter – och en av fyra kvinnor – föredrar att handla gåvor i butiker som erbjuder en fin inslagning.
Läs mer
02.02.2015
Vi kan hjälpa dig att bli bäst på presentinslagning i din bransch!
I en undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur har konsumenterna rangordnat olika branscher efter hur bra de är på presentinpackning. Guldsmedbranschen får inte oväntat "ros" för sina paket, medan konfektions- och sportbutiker hamnar nederst på listan.
Läs mer
02.02.2015
Konfektions- och sportbutiker är sämst på paketinslagning!
I en undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur har konsumenterna rangordnat olika branscher efter hur bra de är på presentinpackning. Konfektions- och sportbutikerna får sämst betyg.
Läs mer
26.01.2015
Folk tycker det är viktigt att blommor och presenter förpackas fint!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att 83 procent av konsumenterna tycker det är viktigt att blommor köpt som gåva har en inpackning som gör blomstergåvan extra fin! Närmare två av tre anser det är viktigt att gåvor de skall ge bort har en fin inpackning, och bland kvinnor menar hela 77 procent att det är viktigt.
Läs mer
12.01.2015
Nio av tio tar vara på påsar för återvinning!
En undersökning genomförd av Ipsos på uppdrag av Serviteur visar att mer än de flesta tar vara på sina påsar för återvinning. Fler kvinnor än män tar vara på påsar för återvinning.
Läs mer
05.01.2015
Pris på påsen påverkar försäljning av tygpåse!
En undersökning genomförd av Ipsos på Serviteurs uppdrag visar att många kommer att gå över till tygpåse om de måste betala mer för vanliga bärkassar. Bland de som i dag inte tar med sig en tygpåse när de är ute och handlar svarar 2 av 3 att de vill börja med detta om en vanlig påse kostar mer än 5 kr – speciellt kvinnor.
Läs mer
02.11.2014
Undrar du över vad dina kunder tänker om butiksemballaget?
Ipsos har på Serviteurs uppdrag genomfört en konsumentundersökning om butiksemballage för att vi på Serviteur skall kunna erbjuda dig faktabaserad rådgivning. Så vitt vi vet, är detta den första undersökningen som är gjord för att avslöja användarens hållning till butiksemballage och då med fokus på presentinpackning, påsar, profil- och blomsteremballage. Det har gett ett resultat många inköpare har intresse av.
Läs mer
06.10.2014
Er du klar for julehandelen?
La deg inspirere av vår lille samling av julefavoritter i rødt!
Läs mer
08.09.2014
Trendtips för hösten!
Höstens trendfärger avspeglas i presentpapperskollektionen. Vi har låtit oss inspireras av grönt/orange-trenden, i tillägg till de klassiska svart/vita kombinationerna.
Läs mer
09.08.2014
Julekatalogen for 2014 har kommet!
I tillegg til julekatalogen, som inneholder de viktigste produktene til jul, har vi laget en egen brosjyre spekket med inspirasjon!
Läs mer
01.06.2014
Vilken emballagelösning är mest miljöriktig?
Det finns inte något enkelt svar på detta. Vilken image du önskar att butiken skall ha, och vad du vill uppnå och signalera med emballaget ger riktlinjer för vilken lösning du bör välja.
Läs mer
22.04.2014
Hur skapas det perfekta emballaget för dina produkter?
Oavsett vilken typ av produkt du säljer måste du förr eller senare tänka på emballaget du använder till att visa fram eller sända ut dina varor i. Säljer du typiska presentprodukter måste du också värdera om du önskar att erbjuda presentinpackning. Emballaget du väljer bör komplettera produkterna och bidra till att höja och förstärka butikens värderingar.
Läs mer
27.02.2014
Marknadsföring genom emballaget
Många nätbutiker undervärderar kundens entusiasm över att öppna något de själv har köpt, men Shoes of Prey vet att utnyttja denna marknadsföringsmölighet!
Läs mer
07.01.2014
Katalogen for 2014 har kommet!
Velg mellom mer enn 180 gavepapirdesign, og oppdag noen av våre spennende nyheter! Silkepapir med mønster, etiketter og flere typer poser i vårens trendfarger er bare noen av nyhetene.
Läs mer